Naar inhoud

Uitdaging

Om de klant­reis voor web­be­zoe­kers te ver­een­vou­di­gen, wil­de het stra­te­gisch team van NIBC vier afzon­der­lij­ke web­si­tes samen­voe­gen tot één samen­han­gend plat­form, zon­der ver­lies van orga­nisch data­ver­keer of de gebrui­ker­s­er­va­ring te ver­slech­te­ren. Het web­de­sign moest strikt vol­doen aan nieu­we huis­stijl­re­gels, wat het ont­werp­pro­ces com­plexer maak­te. Inno­va­tie­ve idee­ën en tech­no­lo­gi­sche upgra­des waren essen­ti­eel om ervoor te zor­gen dat de bank actu­eel blijft en zich in de toe­komst kan aanpassen.

Service Design

Wireframing

UX/UI Design

Analyse

Development

Project Management

Change Management

Oplossing

Om deze uit­da­gin­gen aan te pak­ken, maak­te Hype­ri­on gebruik van hun exper­ti­se in ser­vi­ce design, wire­fra­ming en webontwikkeling.

  • Onze ser­vi­ce­de­sig­ners en stra­te­gen orga­ni­seer­den co-cre­a­tie­ses­sies om de nieu­we bran­ding en gebrui­kers­ver­eis­ten voor dit com­plexe plat­form te begrij­pen. Door in een vroeg sta­di­um wire­fra­mes en pro­to­ty­pes te maken, zorg­den onze desig­ners voor een naad­lo­ze inte­gra­tie van de nieu­we brand­ing­ele­men­ten ter­wijl ze zich sterk con­cen­treer­den op de gebrui­ker­s­er­va­ring. Regel­ma­ti­ge feed­back­ses­sies met het kern­team van NIBC zorg­den ervoor dat belang­rij­ke sta­ke­hol­ders betrok­ken ble­ven en dat het ont­werp voort­du­rend ver­be­terd werd.
  • Tij­dens de ont­wik­ke­ling van de web­si­te met het Umbra­co con­tent­ma­na­ge­ment­sys­teem, gebruik­ten we een agi­le aan­pak. Omdat de dead­line strak was, liep dit pro­ces paral­lel met de ont­werp­fa­se. De ont­wik­ke­laars begon­nen met de basis­ver­eis­ten en pas­ten deze snel aan op basis van de voort­gang van de desig­ners. Deze nau­we samen­wer­king en gedeel­de taal tus­sen ons design- en devel­op­ment­team zorg­den voor een soe­pel ver­loop van het pro­ject. Daar­naast hiel­den de twee­we­ke­lijk­se demo’s van het Umbra­co CMS alle sta­ke­hol­ders geïn­for­meerd en betrok­ken tij­dens dit inten­sie­ve en snel­le proces.

Resultaten

Het pro­ject heeft vier web­si­tes suc­ces­vol samen­ge­voegd tot één web­si­te, met behoud van data­ver­keer en ver­be­te­ring van de gebrui­ker­s­er­va­ring voor alle klan­ten en part­ners van NIBC. Hype­ri­on’s stra­te­gi­sche plan­ning en agi­le uit­voe­ring leid­den tot een tij­di­ge lan­ce­ring, met posi­tie­ve feed­back van het team bij NIBC. De nieu­we web­si­te bevat gea­van­ceer­de digi­ta­le for­mu­lie­ren, ver­sleu­tel­de gege­vens­over­dracht en func­ti­o­ne­le tools die vol­doen aan de stan­daar­den van NIBC.

Maar daar houdt het niet op. Hype­ri­on onder­steunt ande­re onder­ne­min­gen van NIBC, zoals Lot Hypo­the­ken of Woon­zorg, met door­lo­pen­de design- en devel­op­ment­ver­zoe­ken, waar­door deze samen­wer­king een part­ner­schap is op zowel stra­te­gisch als uit­voe­rend niveau.

Conclusie

Hyperion’s nauw­ge­zet­te aan­pak en toe­wij­ding aan het begrij­pen van de behoef­ten van NIBC waren cru­ci­aal bij het leve­ren van een samen­han­gen­de en robuus­te digi­ta­le aan­we­zig­heid. Dit pro­ject toont ons ver­mo­gen om com­plexe digi­ta­le trans­for­ma­ties aan te pak­ken, met inno­va­tie­ve oplos­sin­gen en hoog­waar­di­ge resul­ta­ten, wat lang­du­ri­ge digi­ta­le groei voor NIBC bevordert.

Samen de stap zetten?

Con­tac­teer ons, dan kij­ken we samen hoe we toe­komst­be­sten­di­ge oplos­sin­gen kun­nen bou­wen. We staan voor je klaar!

Boek een meeting!

Stuur ons een bericht