Uitdaging
Het verkoop- en marketingteam van Eneco wilde de mogelijkheden om data vast te leggen en te verwerken vergroten. Het verhogen van de klantbetrokkenheid en het doorvoeren van marketingautomatisering waren hun topprioriteiten. Maar hun bestaande CRM-systeem beperkte de vooruitgang.
Het interne marketingteam had ook moeite om complexe campagnes efficiënt te beheren. De manuele taken beperkten hen om zich te richten op strategische initiatieven en campagneoptimalisatie. Bovendien zorgde het overtuigen van interne belanghebbenden voor nieuwe gegevens en strategieën voor nog meer complexiteit. Geconfronteerd met deze uitdagingen had Eneco een partner nodig die ze konden vertrouwen.
Gebruikte diensten
Marketing Automation Implementation
CRM Migration
Strategic Campaign Development & Execution
Training & Support
Oplossingen
Eneco schakelde over van hun verouderde CRM naar Oracle Siebel en legde daarmee een solide basis voor verdere verbeteringen. Voortbouwend op de mogelijkheden van Siebel introduceerden we vervolgens Oracle Eloqua als hun nieuwe marketingautomatiseringstool, waarmee Eneco klantgegevens kan omzetten in op maat gemaakte, gepersonaliseerde campagnes die zorgen voor een hogere klantbetrokkenheid en klantenbinding.
Onze technische marketingautomatiseringsspecialisten, marketingstrategen en een toegewijde projectmanager werkten nauw samen met het marketingteam van Eneco om impactvolle campagnes te ontwerpen en te lanceren, van nieuwsbrieven tot promoties en klantretentie-initiatieven. Dankzij de snellere feedbackloops van Eloqua kan Eneco campagnes nu sneller dan ooit bijsturen. Dankzij deze verbeterde efficiëntie kunnen ze meer tijd besteden aan campagnestrategie en innovatie in plaats van aan operationele taken. Samen optimaliseren we voortdurend hun campagnes, waardoor we de resultaten dynamisch kunnen verfijnen en verbeteren.
Bovendien was Eneco dankzij de toegenomen mogelijkheden van Eloqua in staat om ‘out-of-the-box’-projecten te verkennen die voorheen moeilijk uit te voeren waren. Enkele voorbeelden:
- Samenwerkingen met Streamz, waarbij marketinginspanningen op maat worden aangeboden voor digitale contentpartnerschappen.
- Advance increase applicatie, gebruikmakend van datagestuurde automatisering om promotiestrategieën te optimaliseren.
- Digitalisering van meteropnames tijdens verhuizingen, het stroomlijnen van onboarding van klanten en het verminderen van knelpunten.
Implementatie
Met het nieuwe CRM op punt, implementeerden we marketingautomatisering door Oracle Eloqua te integreren, een nieuwe marketingtool voor Eneco die campagnebeheer en lead-nurturing stroomlijnt. Onze specialisten automatiseerden interacties die voorheen nog handmatig moesten gebeuren, waardoor de efficiëntie en doelgerichtheid van Eneco’s marketingcampagnes toenamen.
Natuurlijk was het belangrijk voor hun marketingteam om al deze nieuwe mogelijkheden optimaal te benutten. We bieden doorlopende, praktische training over zowel basis- als meer geavanceerde functies, zodat het team de vaardigheden kan ontwikkelen die nodig zijn om campagnes effectief te optimaliseren met behulp van de marketingautomatiseringstool Eloqua.
Resultaten
Onze samenwerking met Eneco heeft al geleid tot een aanzienlijke transformatie in hun klantbetrokkenheid en operationele efficiëntie. Onze geautomatiseerde en gepersonaliseerde communicatie resulteert in:
- Aanzienlijk hogere klanttevredenheid en interactie.
- Meer tijd om campagnes te optimaliseren, met als resultaat een betere targeting en een grotere impact.
- Snellere feedbackloops via realtime Eloqua-rapportage, waardoor agile aanpassingen mogelijk zijn.
Met de implementatie van de marketingautomatiseringstool Eloqua stroomlijnen we processen, verminderen we de handmatige taken en optimaliseren we campagnes. Deze operationele voordelen verbeteren onze marketinginspanningen, wat resulteert in succesvolle campagnes met hogere engagement- en retentiepercentages.
Conclusie
De combinatie van deze factoren – samen met regelmatige reviews van de adviesraad en voortdurende ondersteuning – zorgen ervoor dat Eneco deze verbeteringen op de lange termijn kan voortzetten en uitbouwen. Met Hyperion als toegewijde partner aan hun zijde, is Eneco volledig uitgerust om een uitzonderlijke klantervaring te leveren en voorop te blijven in een dynamische markt.
Onze diensten
Deskundige ondersteuning wanneer u het nodig hebt
Uw bedrijf verdient een partner die uw doelen en uitdagingen begrijpt. Met toegang tot een netwerk van meer dan 500 experten zijn wij uitgerust om de juiste ondersteuning te bieden.
Betrouwbare beheerde IT-services voor bedrijfsgroei
Het runnen van een bedrijf is uitdagend genoeg zonder je zorgen te maken over technologie. Met Hyperions Managed Services zijn uw systemen altijd up-to-date en veilig en presteren ze optimaal.