Naar inhoud

Uitdaging

Het ver­koop- en mar­ke­ting­team van Eneco wil­de de moge­lijk­he­den om data vast te leg­gen en te ver­wer­ken ver­gro­ten. Het ver­ho­gen van de klant­be­trok­ken­heid en het door­voe­ren van mar­ke­ting­au­to­ma­ti­se­ring waren hun top­pri­o­ri­tei­ten. Maar hun bestaan­de CRM-sys­teem beperk­te de vooruitgang.

Het inter­ne mar­ke­ting­team had ook moei­te om com­plexe cam­pag­nes effi­ci­ënt te behe­ren. De manu­e­le taken beperk­ten hen om zich te rich­ten op stra­te­gi­sche ini­ti­a­tie­ven en cam­pag­ne­o­p­ti­ma­li­sa­tie. Boven­dien zorg­de het over­tui­gen van inter­ne belang­heb­ben­den voor nieu­we gege­vens en stra­te­gie­ën voor nog meer com­plexi­teit. Gecon­fron­teerd met deze uit­da­gin­gen had Eneco een part­ner nodig die ze kon­den vertrouwen. 

Gebruikte diensten

Marketing Automation Implementation

CRM Migration

Strategic Campaign Development & Execution

Training & Support

Oplossingen

Eneco scha­kel­de over van hun ver­ou­der­de CRM naar Ora­cle Sie­bel en leg­de daar­mee een soli­de basis voor ver­de­re ver­be­te­rin­gen. Voort­bou­wend op de moge­lijk­he­den van Sie­bel intro­du­ceer­den we ver­vol­gens Ora­cle Elo­qua als hun nieu­we mar­ke­ting­au­to­ma­ti­se­ringstool, waar­mee Eneco klant­ge­ge­vens kan omzet­ten in op maat gemaak­te, geper­so­na­li­seer­de cam­pag­nes die zor­gen voor een hoge­re klant­be­trok­ken­heid en klantenbinding.

Onze tech­ni­sche mar­ke­ting­au­to­ma­ti­se­rings­spe­ci­a­lis­ten, mar­ke­ting­stra­te­gen en een toe­ge­wij­de pro­ject­ma­na­ger werk­ten nauw samen met het mar­ke­ting­team van Eneco om impact­vol­le cam­pag­nes te ont­wer­pen en te lan­ce­ren, van nieuws­brie­ven tot pro­mo­ties en klan­tre­ten­tie-ini­ti­a­tie­ven. Dank­zij de snel­le­re feed­bac­k­loops van Elo­qua kan Eneco cam­pag­nes nu snel­ler dan ooit bij­stu­ren. Dank­zij deze ver­be­ter­de effi­ci­ën­tie kun­nen ze meer tijd beste­den aan cam­pag­ne­stra­te­gie en inno­va­tie in plaats van aan ope­ra­ti­o­ne­le taken. Samen opti­ma­li­se­ren we voort­du­rend hun cam­pag­nes, waar­door we de resul­ta­ten dyna­misch kun­nen ver­fij­nen en verbeteren.

Boven­dien was Eneco dank­zij de toe­ge­no­men moge­lijk­he­den van Elo­qua in staat om out-of-the-box’-projecten te ver­ken­nen die voor­heen moei­lijk uit te voe­ren waren. Enke­le voorbeelden:

  • Samen­wer­kin­gen met Streamz, waar­bij mar­ke­ting­in­span­nin­gen op maat wor­den aan­ge­bo­den voor digi­ta­le contentpartnerschappen.
  • Advan­ce increa­se appli­ca­tie, gebruik­ma­kend van data­ge­stuur­de auto­ma­ti­se­ring om pro­mo­tie­stra­te­gie­ën te optimaliseren.
  • Digi­ta­li­se­ring van meter­op­na­mes tij­dens ver­hui­zin­gen, het stroom­lij­nen van onboar­ding van klan­ten en het ver­min­de­ren van knelpunten.

Implementatie

Met het nieu­we CRM op punt, imple­men­teer­den we mar­ke­ting­au­to­ma­ti­se­ring door Ora­cle Elo­qua te inte­gre­ren, een nieu­we mar­ke­ting­tool voor Eneco die cam­pag­ne­be­heer en lead-nur­tu­ring stroom­lijnt. Onze spe­ci­a­lis­ten auto­ma­ti­seer­den inter­ac­ties die voor­heen nog hand­ma­tig moesten gebeu­ren, waar­door de effi­ci­ën­tie en doel­ge­richt­heid van Eneco’s mar­ke­ting­cam­pag­nes toenamen.

Natuur­lijk was het belang­rijk voor hun mar­ke­ting­team om al deze nieu­we moge­lijk­he­den opti­maal te benut­ten. We bie­den door­lo­pen­de, prak­ti­sche trai­ning over zowel basis- als meer gea­van­ceer­de func­ties, zodat het team de vaar­dig­he­den kan ont­wik­ke­len die nodig zijn om cam­pag­nes effec­tief te opti­ma­li­se­ren met behulp van de mar­ke­ting­au­to­ma­ti­se­ringstool Eloqua.

Resultaten

Onze samen­wer­king met Eneco heeft al geleid tot een aan­zien­lij­ke trans­for­ma­tie in hun klant­be­trok­ken­heid en ope­ra­ti­o­ne­le effi­ci­ën­tie. Onze geau­to­ma­ti­seer­de en geper­so­na­li­seer­de com­mu­ni­ca­tie resul­teert in:

  • Aan­zien­lijk hoge­re klant­te­vre­den­heid en interactie.
  • Meer tijd om cam­pag­nes te opti­ma­li­se­ren, met als resul­taat een bete­re tar­ge­ting en een gro­te­re impact.
  • Snel­le­re feed­bac­k­loops via real­ti­me Elo­qua-rap­por­ta­ge, waar­door agi­le aan­pas­sin­gen moge­lijk zijn.

Met de imple­men­ta­tie van de mar­ke­ting­au­to­ma­ti­se­ringstool Elo­qua stroom­lij­nen we pro­ces­sen, ver­min­de­ren we de hand­ma­ti­ge taken en opti­ma­li­se­ren we cam­pag­nes. Deze ope­ra­ti­o­ne­le voor­de­len ver­be­te­ren onze mar­ke­ting­in­span­nin­gen, wat resul­teert in suc­ces­vol­le cam­pag­nes met hoge­re enga­ge­ment- en retentiepercentages.

Conclusie

De com­bi­na­tie van deze fac­to­ren – samen met regel­ma­ti­ge reviews van de advies­raad en voort­du­ren­de onder­steu­ning – zor­gen ervoor dat Eneco deze ver­be­te­rin­gen op de lan­ge ter­mijn kan voort­zet­ten en uit­bou­wen. Met Hype­ri­on als toe­ge­wij­de part­ner aan hun zij­de, is Eneco vol­le­dig uit­ge­rust om een uit­zon­der­lij­ke klan­t­er­va­ring te leve­ren en voor­op te blij­ven in een dyna­mi­sche markt.

Samen de stap zetten?

Con­tac­teer ons, dan kij­ken we samen hoe we toe­komst­be­sten­di­ge oplos­sin­gen kun­nen bou­wen. We staan voor je klaar!

Boek een meeting!

Stuur ons een bericht